ads
رگنا

فروشگاه تجهیزات ورزشی رگنا

0

سبد خرید شما خالی است.

مقایسه وزنه های آزاد با دستگاههای بدنسازی

دسته بندی :مقالات آموزشی 16 مرداد 1400

در اکثر ورزشگاه ها افراد با دو انتخاب اصلی برای تمرینات قدرتی روبرو می شوند:

  • وزنه های آزاد – هالتر ، دمبل و کتل
  • دستگاه های وزنه

آیا یک سبک تمرین با وزنه بهتر از سبک دیگر است؟

شما باید تفاوت این دو را درک کنید،در زیر مزایا و معایب هر یک ذکر شده است:

هر دو مدل وزنه مفید هستنددر فروشگاه اینترنتی رگنا دستگاههای وزنه برداری و وزنه آزاد موجود است

همه چیز به سطح آمادگی تناسب اندام و اهداف شما بستگی دارد-.به طور کلی ، دستگاههای وزنه برداری ابزار بسیار خوبی برای مبتدیان هستند ، زیرا فرم مناسب را آموزش می دهند و خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهند.از طرف دیگر ، وزنه های آزاد به شما امکان می دهد تا ماهیچه های بیشتری  رادرگیر کنید  و  آمادگی جسمانی را ارتقا دهیدبه علاوه ، اگر تمرینات خانگی در حال حاضر برای شما مهم است ، وزنه های آزاد بیشتر از دستگاه  برای شما کاربرد دارد  آیا آنها عضلات یکسانی را درست می کنند؟بله ، هم وزنه های آزاد و هم دستگاه های بدنسازی، بسیاری از ماهیچه های یکسان را درست می کنندوزنه های آزاد بیشتر دستگاهای بدنسازی روی ماهیچه ها کار می کند.به این موضوع فکر کنید: هنگامی که پرس شانه را انجام می دهید ، نه تنها شانه های شما درگیر هستند ، بلکه عضلات مرکزی و عضلات سه سر نیز درگیر هستند ، زیرا تمام قسمت بالای بدن شما کار می کند. آیا آنها مزایای فیزیکی یکسانی را ارائه می دهند؟برای افراد معمولی ، وزنه های آزاد مزایای مشابه دستگاههای بدنسازی را  ارائه می دهند.در حالی که به طور معمول می توانید در تمرین مشابه با یک دستگاه بدنسازی به دلیل ماهیت ثابت، وزنه بیشتری را بلند کنید ، وزنه های آزاد  بر روی عضلات کار می کنند وبه شما قدرت بیشتری می دهند.به مشتری اجازه دهید تا خود انتخاب کند کار با دستگاه  یا وزنه آزاد را؟ما مزایا و معایب هریک را در زیر می آوریم:

 

وزنه آزاد و دستگاه هر دو مفید هستند.

همه چیز به سطح آمادگی تناسب اندام و اهداف شما مربوط می شودبه طور کلی ، دستگاههای بدنسازی  ابزار بسیار خوبی برای مبتدیان هستند ، زیرا فرم مناسب را آموزش می دهند و خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهند.از طرف دیگر ، وزنه های آزاد به شما امکان می دهد ماهیچه های بیشتری را به کار بگیرید و آمادگی جسمانی را ارتقا دهیدبه علاوه ، اگر تمرینات خانگی در حال حاضر برای شما مهم است ، وزنه های آزاد بیشتر از دستگاههای بدنسازی قابل دسترس هستند

مزایای وزنه آزاد

 

تصویر1:

برخی از افراد در باشگاه بدنسازی هالتر و دمبل را قدیمی می دانند. اما اگر همیشه قبل از وزنه به دستگاه های بدنسازی مراجعه می کنید ، وقت آن است که نگاهی دوباره به مزایای این تجهیزات آماده به کار قدیمی بیندازید

برای افراد معمولی ، وزنه های آزاد مزایای مشابه دستگاه های بدنسازی را ارائه می دهد.

در حالی که به طور معمول می توانید در تمرین مشابه با یک دستگاه بدنسازی به دلیل ماهیت ثابت وزن بیشتری را بلند کنید ، وزنه های آزادچون روی عضلات کار  می کنند به شما قدرت بیشتری می دهند.

شما می توانید در مدت زمان کمتر با وزنه های آزاد به تمرین کل بدن بپردازید و بسیاری از عضلات تثبیت کننده کوچکتر را که ممکن است حتی از وجود آنها بی خبر باشید ، درگیر کنیدآهسته و کنترل شده عمل کنید. به شتاب تکیه نکنید در عوض ، بر ارتباط ماهیچه و ذهن تمرکز کنید.

وزنه های آزاد هزینه کمتری دارند و فضای کمتری را اشغال می کنند. آنها ممکن است در باشگاه بدنسازی خانگی کاربرد بیشتری داشته باشند

  • با این تجهیزات ساده می توانید یک تمرین را انجام دهید تا تقریباًعضلات را درگیر کنید
  • وزنه های آزاد در مقایسه بادستگاهها به افزایش قدرت، بیشتر کمک می کند.

تمرین با وزنه های آزاد یک راه کارآمدتر برای رسیدن به اهداف تناسب اندام است ، از جمله افزایش قدرت و اندازه عضلات ، تغییر ترکیب بدن و کاهش وزن

تمریناتی که با وزنه انجام می دهید نتایج بهتری برای  تناسب اندام دارند تا  تمریناتی که با دستگاه انجام می شود.

  • وزنه های آزاد بیشتر عضلات کوچکتر را درگیر می کنند.

معایب وزنه های  آزاد

وزنه های آزاد کامل نیستند. چند راه وجود دارد که ممکن است تنها با تمرین با هالتر و دمبل در وضعیت نامناسب قرار بگیرید

تغییر وزنه روی هالتر و دمبل می تواند زمانبر باشد و اگر در حین تمرین ایمن نباشد و از حرکت خارج شود ، خطرناک است.

استفاده از وزنه های آزاد به فضای مناسبی نیاز دارد. اگر چندین نفر از وزنه ها در فضایی بسیار کوچک استفاده می کنند ، می توانداز نظر ایمنی مشکل ایجاد کند

دستگاهها ی بدنسازی:اندازه  دستگاه را متناسب با خودتان تنظیم کنید. این بدان معناست که قسمت هایی مانند ارتفاع صندلی ، عرض دستگیره و غیره به احتمال زیاد هنگام استفاده نیاز به تغییر دارند.اگر احساس می کنید غیر طبیعی است ، این کار را انجام ندهید. اگرچه دستگاههای بدنسازی  برای افراد زیادی کار می کنند ، اما برای همه مناسب نیستند. عواملی مانند قد ، وزن ، ساختار بدن و موارد دیگر می توانند بر نحوه استفاده از دستگاه تأثیر بگذارند. اگر نمی توانید حرکتی را به راحتی انجام دهید ، آن را انجام ندهید.به فرم خود توجه کنید. هر تمرین دارای تفاوت های ظریف مربوط به قرار دادن سر ، موقعیت کمرو غیره است. تحقیقات خود را قبل از شروع انجام دهید تا از هر تمرین حداکثر استفاده را ببرید و از آسیب جلوگیری کنید.همیشه نمی توان عضلات را با تمرینات وزنه آزاد تقویت کرد.

 

مزایای دستگاه های بدنسازی :

تصویر2

در صورت دسترسی به آنها ، دستگاه های بدنسازی می تواند مفید باشد. و ممکن است در مقایسه با وزنه های آزاد ، علاقه مندان به تمرینات قدرتی با دستگاه های بدنسازی بیشتر باشد. در اینجا چند مزیت دیگر دستگاه های بدنسازی وجود دارد:

ماشینهای خاصی در تقویت یک عضله یا گروهی از عضله ها  به منظور تقویت بیشتر، بسیار بهتر عمل می کنند.دستگاههای بدنسازی می توانند از فضا در سالن بدنسازی که افراد زیادی همزمان تمرین می کنند ، استفاده بیشتری کنند.

کار با دستگاهها می تواند سریعتر باشد. تغییروزنه ها معمولاً کارآمدتر و سریعتر است. در صورت دسترسی به آنها ، دستگاه های بدنسازی می تواند مفید باشد. و ممکن است در مقایسه با وزنه های آزاد ، علاقه مندان به تمرینات قدرتی با دستگاهها  آسان تر باشد. در اینجا چند مزیت دیگر دستگاه های بدنسازی وجود دارد.

ماشینهای خاصی در تقویت یک عضله یا گروهی از ماهیچه ها به منظور بارگذاری بیش از حد بسیار بهتر عمل می کنند.دستگاهها می توانند از فضا در سالن بدنسازی که افراد زیادی همزمان تمرین می کنند ، استفاده بیشتری کنند.کار با دستگاهها می تواند سریعتر باشد. تغییر بار معمولاً کارآمدتر و سریعتر است

برای مبتدیان در تمرینات با وزنه ، با معرفی و راهنمایی مناسب ، دستگاههامی توانند ایمن تر باشند

معایب دستگاههای بدنسازی

تصویر3

دستگاهها پر زرق و برق هستند و مشتریان شما ممکن است بیشتر ازاینکه به سمت وزنه های آزاد بروند به سمت دستگاههاکشیده شوند ، اما برخی از معایب قابل توجه تنها کار کردن با  دستگاه های وزنه است

  • حرکاتی که با دستگاه انجام می دهید به اندازه حرکات با وزنه های آزاد طبیعی نیستند
  • جذب عضلات تثبیت کننده توسط دستگاههای بدنسازی دشوارتر است
  • بسیاری از دستگاههای بدنسازی  برای افرادی که  کوتاه قد یا بلندتر از حد متوسط هستند  ضعیف عمل می کنند
  • حرکات تکراری هنگام کار با دستگاه می تواند منجر به صدمات بیش از حد شود
  • اکثر دستگاه های بدنسازی تخصصی هستند ، به این معنی که برای تمرین کامل به چند دستگاه نیاز دارید.
  • برای سالن های بدنسازی می توانند هزینه بر باشند

کارآیی و کیفیت تمرین روی دستگاه می تواند برای کاربرانی که متخصص تناسب اندام نیستند گمراه کننده باشد

تمرینات با سرعت بالا برای قدرت  با دستگاه های بدنسازی تقریباً غیرممکن است

انواع دیگر تمرینات قدرتی

 

شایان ذکر است که تمرینات با وزنه آزاد  و دستگاه تنها گزینه های تمرین قدرتی نیستند. مگر اینکه مشتریان شما اهداف خاصی داشته باشند ، ایده خوبی است که تنوع را معرفی کرده و مطمئن شوید که آنها به روش های مختلف همه ماهیچه ها را درگیر کرده اند .

ورزش هایی که فقط از وزن بدن استفاده می کنند ، می توانند راهی مناسب برای بلند کردن وزنه یا وزنه های  آزاد باشند. از نوارهای مقاومتی می توان به یک شکل استفاده کرد ، اما می توان آنها را همراه با وزنه های آزاد برای افزایش دشواری و افزایش کارآیی تمرینات استفاده کرد

 مقایسه دستگاههای بدنسازی با وزنه های آزاد  و  وزن بدن

تمرینات با وزن بدن مانند هر نوع تمرین قدرتی دیگر دارای مزایا و معایبی هستند. یکی از معایب مهم این است که این سبک آموزش محدود است. با استفاده از ماشین آلات و وزنه های آزاد می توانید با قوی شدن وزن بیشتری اضافه کنید.

یکی از بهترین کاربردها برای تمرینات با وزن بدن ، مراجعه به تمرینات قدرتی است. این یک راه امن برای سهولت در بلند کردن وزنه است  و به شما این فرصت را می دهد تا به مشتریان خود هنگامی که آنها قوی تر می شوند فرم خوب را بیاموزیدو می توانید وزنه اضافه کنید. برخی دیگر از مزایای مهم تمرینات با وزن بدن عبارتند از:

  • تمرین با وزن بدن برای همه در دسترس و ارزان است.
  • تنها با افزایش سرعت و افزودن حرکات پلایومتریک می توانید تمرینات قلبی و قدرتی را با وزن بدن انجام دهید
  • تمرینات با وزن بدن حرکاتی کاربردی هستند و قدرت عضلات مرکزی را بهبود می بخشند
  • حرکت وزن بدن، تعادل را بهبود می بخشد

 

 

منبع تصویر شاخص:

https://www.myfooddiary.com/blog/4-benefits-of-weight-machines

منبع تصویر1:

http://www.coca.ir/weight-loss-weight-properl

منبع تصویر 2:

https://deluxekala.com

منبع تصویر

3:http://fitnessmagazine.ir

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: