ads
رگنا

فروشگاه تجهیزات ورزشی رگنا

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهنمای کامل تمرینات طناب زنی

دسته بندی :مقالات آموزشی 18 اردیبهشت 1400
فواید طناب زدن

چگونه طناب بزنیم؟

آیا شما فردی تازه کار در استفاده از طناب برای تمرین هستید؟ فروشگاه ورزشی رگنا در این مقاله به شما کمک خواهد کرد که از طناب به عنوان یک ابزار جهت انجام تمرینات آمادگی جسمانی بدون توجه به میزان تجربه و سطح شما استفاده نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله شامل قسمت های زیر خواهد بود:

  • چرا باید طناب بزنیم.
  • چه نوع طناب برای شما با توجه به اهداف تان مناسب است.
  • چرا طناب وزن دار در یادگیری طناب زدن موثر است.
  • بهترین سایز طناب برای شما چه سایزی است.
  • چگونه شکل مناسب طناب زدن را فرا بگیریم.
  • بهترین تکنیک ها برای شروع افراد مبتدی کدام هستند.
  • چگونه طناب زنی را در برنامه تمرینی خود بگنجانیم.

چرا باید طناب زنی را فرا بگیریم؟

شما ممکن است احساس کنید که طناب زنی برای کاهش بافت چربی یا برای ارتقاء آمادگی قلبی و عروقی مناسب باشد، که در این صورت تصور شما صحیح است است. بنابراین پیش از اینکه ما به اصول تمرین بپردازیم اجازه دهید در مورد دلایل اینکه تمرین طناب زنی در جایگاه بالایی بین تمرین ها قرار دارد صحبت نمایم.

  • طناب زنی تمرین بسیار موثر و با کارایی زیاد است.

تحقیقات نشان داده که شما می توانید بیش از ۱۰۰۰ کالری در ساعت با این تمرین مصرف نمایید. در مقایسه با دیگر فعالیت ها، طناب زنی یکی از موثرترین تمرینات هوازی است و به طور خلاصه کمک می کند شما میزان نسبتاً زیادی کالری مصرف نمایید. همچنین کمک می نماید که شما استقامت عضلانی و شکل مناسبی به دست بیاورید و ارتقاء آمادگی قلبی عروقی برای افراد مبتدی و پیشرفته به نسبت آمادگی ایجاد می شود.

  • شما از طناب می‌توانید به عنوان تمرین در همه مکان ها استفاده نمایید.

در روزگار اخیر چالشی جهت داشتن زمان مناسب برای حضور در فعالیت های باشگاه و یا تمرین وجود دارد. با یک طناب و برنامه‌های طناب زنی(app) که به شما جهت برنامه ‌ریزی استفاده از این ابزار کمک می نماید می توانید در هر مکان و هر زمان تمرین مد نظر خود را انجام دهید. این تمرین می تواند در منزل، در محیط کار، در فضای باز، بر روی عرشه کشتی و هر جای دیگر انجام شود. بنابراین طناب می‌تواند تمرین شما را ساده و لذت بخش و در برنامه روزانه زندگی شما قرار گیرد.

  • استفاده از طناب مزایای شاخصی دارد.

از جمله مزایای شاخص طناب زنی می شود به عدم نیاز به ابزارهای متفاوت جهت تمرینات با طناب اشاره نمود.این تمرین شما را به تمرکز وادار می کند و در طول تمرین شما دائما می بایست درگیر ریتم تمرین باشید. بعلاوه آیا شما می دانید که طناب زنی کمک می نماید که نیمکره های چپ و راست مغز پیشرفت نمایند؟ طناب زنی هوشیاری فضایی را افزایش می‌دهد و کارکرد حافظه را بهبود می بخشد. این ابزار وسیله ای است که به صورت خودکار شما را مجبور به اجرای صحیح تمرین می نماید. اغلب آسیب های ورزشی از اجرای اشتباه تمرینات ایجاد می شود. در تمرین طناب‌ زنی اگر شما تکنیک ضعیفی داشته باشید امکان ادامه تمرین را نخواهید داشت و احتمال آسیب به دلیل فرم اشتباه تمرین بسیار کم خواهد بود.

  • در مدت زمان کوتاهی می‌تواند اثربخشی بسیار زیادی داشته باشد.

چهارمین دلیل این است که این این ابزار بسیار موثر است. افرادی که با این ابزار تمرین میکنند با طراحی تمرینات یکماهه می‌توانند تغییرات قابل توجهی در شکل بدن و آمادگی خود ایجاد نمایند و در صورتی که طناب زنی با دیگر تمرینات ترکیب شود می تواند به دستیابی به آمادگی جسمانی منجر شود.

 

طناب زنی و تناسب اندام

 

چگونه یک طناب مناسب انتخاب کنیم؟

برای افراد مبتدی با پاسخ به چند سوال می توان بهترین گزینه را برای آن ها پیشنهاد داد. در صورتی که بخواهید از بین تنوع های موجود در بازار انتخاب نمایید قطعاً بسیار پیچیده و گیج کننده می باشد اما نگران نباشید، در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا این مشکل حل شود. اگر می خواهید تصمیم بگیرید که چه طنابی را انتخاب نمایید ابتدا به اهداف تمرینی خود توجه کنید.

آیا طناب را می‌خواهید انتخاب نمایید که به کاهش وزن شما منجر شود؟ اگر این هدف اصلی شماست شما می باید طناب هایی با وزن کم انتخاب نمایید. طناب سرعتی رگنا با کیفیت ساخت بالا و وزن پایین گزینه بسیار خوبی برای شما می باشد.

طناب های که با وزن کم حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ گرم می باشند طناب هایی هستند که برای تمرینات HIIT و تمرینات هوازی استفاده می‌شود که به اصطلاح عامیانه باعث تعریق افراد به میزان زیادی می‌شود. اگر می خواهید عضلات بیشتری را فعال کنید می توانید از طناب سنگین تر استفاده کنید که به منزله استفاده از قدرت بیشتر است. طناب دسته سنگین رگنا گزینه ای بسیار مناسب برای این نوع تمرینات می باشد.

بهترین طناب برای افراد مبتدی چه مدلی است؟

این سوال همیشه برای افرادی که تازه می خواهند از این وسیله استفاده کند پیش می آید که چه مدل طناب را خریداری نمایند و بهترین طناب برای افراد مبتدی چه مدلی است؟ این سوال بسیار خوبی است اما جواب آن تا حدودی غیر قابل انتظار است. ما اغلب مشاهده می‌کنیم که افراد مبتدی در استفاده از طناب و افزایش مهارت خود در این مسیر از طناب های ارزان پلاستیکی فروشگاه‌های محلی استفاده می کنند.

اما مشکل این طناب ها چیست؟

استفاده از این نوع طناب ها که اغلب سبک هستند یادگیری طناب زنی را بسیار سخت می‌کند زیرا وزن کم آن ها باعث می شود بازخورد مناسب حرکتی در هنگام طناب زنی به دست نیاید. به عبارت دیگر ما احساس چرخش طناب به دور بدن را که یکی از مهمترین موارد برای هماهنگی این حرکت است به صورت مناسب حس نمی کنیم. این مدل طناب ها اغلب باعث اشتباهات در طناب زنی در زمان شروع یادگیری این مهارت می شوند که باعث عصبی شدن فرد و یا ناامید شدن آن فرد می شود. اگر شما ورزشکار با تجربه هستید یا به صورت عمومی هماهنگی عصبی عضلانی بالایی دارید ممکن است بتوانید با استفاده از این مدل طناب ها این مهارت را یاد بگیرید اما اگر شما این قابلیت را ندارید یا هماهنگی کمی دارید نیاز به استفاده از ابزار دیگری است. ما پیشنهاد می کنیم که از طناب های ارزان چشم‌ پوشی کرده و طناب هایی با وزن بیشتر را به جای آن استفاده نمایید. طناب های با وزن بیشتر تنها به شما بر کاهش وزن و افزایش قدرت کمک نمی کنند بلکه به شما برای یادگیری بهتر و مناسب ترین ریتم در تمرین کمک می نمایند.

تحقیقات درباره طناب با وزن سنگین تر به صورت کلی در دو مورد به ما کمک می‌کند.

  1.  این به شما اجازه می دهد که چرخش طناب دور بدن خود را حس نمایید و زمان‌بندی را برای پریدن آسان می‌کند.
  2.  این به شما کمک می‌کند که سرعت چرخاندن یکنواخت شود و بنابراین یک ریتم ثابت برای پریدن به شما می دهد. برای اینکه به این موضوع پی ببرید شخصی که با طناب سبک تمرین می کند را اجبار نمایید که با طناب سنگین تر تمرین کند، آنگاه خواهید دید که ریتم طناب زدن ثابت و به صورت اصولی خواهد بود.

بنابراین ما از چه مدل باید استفاده نماییم؟

هر طنابی که مقداری وزن داشته باشد می‌تواند به شما کمک نماید. ما طناب دسته فومی رگنا را به شما پیشنهاد نماییم.

چگونه سایز طناب مناسب را انتخاب کنیم؟

چالش دیگر در استفاده از طناب انتخاب سایز مناسب می باشد. با استفاده از سایز طناب نامناسب بسیار تجربه سختی در یادگیری این مهارت برای شما ایجاد می شود. تعیین سایز طناب عمدتا بستگی زیادی با شکل پرش و توانایی دارد. سایز طناب عمدتا بستگی زیادی با شکل پرش و توانایی شما دارد اما روش‌هایی ساده جهت انتخاب سایز طناب وجود دارد.

چگونه شکل صحیح طناب زنی را فرابگیریم؟

اینک شما طناب مناسب با وزن و سایز مناسب دارید. چگونه می بایست فعالیت را شروع نمایید؟ در ادامه تعدادی از تکنیک های مورد نیاز جهت افراد مبتدی را آموزش خواهیم داد.

 

طناب زدن و چربی سوزی

چگونه طناب را در دست بگیریم؟

زمانی که می‌خواهید طناب را در دست بگیرید باید به چند نکته اساسی توجه کنید:

  1. تقارن: شما می بایست به دقت فاصله طناب را محاسبه نموده و فاصله مرکز با دو دست شما می بایست یکسان باشد و مرکز آن با مرکز بدن شما منطبق باشد.
  2. حرکت: باید دقت کنید که حرکت چرخاندن طناب به صورت حداقل باشد و در آرنج و شانه شما کمترین تغییری ایجاد شود. چرخش طناب می باید به واسطه مچ های شما اتفاق بیفتد.
  3. پرش مناسب : مهارت طناب زنی بستگی به پرش یکنواخت دارد. شما می باید فضای پرش تان را بین زمین و پای خود به میزان حدود ۱ تا ۲ اینچ از زمین نگه دارید.شما همچنین باید درهنگام پرش پاهای خود را به عقب برده یا زانوها را خم نمایید. در هنگامی که پرش را انجام می دهید می بایست پنجه ها به سمت پایین باشد.

نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید میزان کمی خمیدگی در انگشتان‌ شما وجود داشته باشد که به شما کمک می نماید در هنگام فرود پس از پرش شوک ناشی از ضربه را جذب نماید. این کمک می نماید در طولانی مدت آسیبی به زانوها و مچ پای شما وارد نشود.

آیا می توان بدون طناب، طناب زنی کرد؟

البته.

یکی از بهترین راههای یادگیری طناب زنی برای افراد مبتدی پرش بدون طناب است.

جمع بندی

یکی از بهترین تمرین ها برای ارتقاء آمادگی جسمانی و هم چنین فاکتورهایی مانند چابکی و توان طناب زنی می باشد. این ابزار به شما کمک می کند بدون استفاده از هیچ وسیله اضافی در هرگونه فضایی آمادگی خود را ارتقا داده و خود را به عنوان یک شخص فعال به چالش بکشید. میزان مصرف انرژی در تمرینات با این ابزار بسیار زیاد بوده و تنوع تمرینی آن بسیار گسترده است و برای همه سنین می تواند مناسب باشد. نکته مهم در انجام این تمرین انتخاب نوع ابزار، یادگیری، ریتم فعالیت و برنامه ‌ریزی تمرین برای انجام آن است.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: