ads
رگنا
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سفر در طبیعت و گردش در طبیعت

دسته بندی :مقالات آموزشی 24 تیر 1400
طبیعت گردی و مزایای آن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چه تفاوتی بین سفر در طبیعت و گردش در طبیعت وجود دارد؟

بسیاری از افراد این دو فعالیت را مثل هم میدانند اما آیا این دو مثل هم هستند؟ فروشگاه ورزشی رگنا این دو فعالیت را مورد بررسی قرار داده و تفاوت های آن را بیان میکند تا مشتاقان این دو ورزش اطلاعات کافی راجع به طبیعت گردی داشته باشند. سفر در طبیعت و طبیعت گردی دو فعالیت ماجراجویانه هستند که فوق العاده لذت بخش هستند.

طبیعت گردی یا گردش در طبیعت گردش یک فعالیت کوتاه مدت است که نهایتا در طول یک روز یا یک شب انجام می شود که نیاز به انرژی زیادی داشته و معمولا در پاکوب ها یا مسیرهای پیاده روی انجام میشود. این نوع فعالیت معمولا برای تفریح و سرگرمی و لذت انجام می شود. که اغلب افرادی که این فعالیت را انجام میدهند بین 4 تا 50 کیلومتر پیاده روی میکنند. در این پیاده روی یک کوله سبک کافی است به حدی که بتوان آب مورد نیاز ، غذا ، مقداری لباس اضافه همراه شخص باشد در بعضی موارد شاید نیاز به چادر و کیسه خواب باشد. کسی که این فعالیت را انجام میدهد از نظر روانی و بدنی باید توانایی حداقل 5 ساعت پیاده روی را داشته باشد.همینطور بسته به نوع مسیر باید کفش یا چکمه مناسب انتخاب کند.

سفر در طبیعت یک پیاده روی پرشدت در طبیعت وحشی است که در چند روز انجام میشود و که میتوان در مسیر های پیاده روی نیز انجام شود. این فعالیت هم معمولا برای تفریح و سرگرمی انجام میوشد اما مقصد مشخص است که معمولا افراد یا به دنبال جاذبه های طبیعی مثل آبشارها ، دشت ها  ، تپه ها و … و یا به دنبال جاذبه های معنوی هستند.

این نوع سفر در مسیرهای پیاده روی ، جاده های غیر استاندارد  ، مسیرهای کوهستانی ، یا مناطقی هیچ جاده ای در آن ها وجود ندارد و کاملا بِکر و دست نخورده اند. سفر در طبیعت معمولا چند روز به طول می انجامد و بین 50 تا 24000 کیلومتر مسافت طی می شود.

برای یک سفر در طبیعت حداقل یک کوله 50 تا 60 لیتری مورد نیاز است زیرا نیاز به حمل یک چادر ، کیسه خواب ، غذا ، تجهیزات خوراک پزی ، لباس ، کمک های اولیه ، قطب نما و از این قبیل تجهیزات که بتوان اندازه یک هفته شما را حمایت کنند تا به اولین محل تهیه تجهیزات برسید همینطور چکمه مناسب و مقاوم برای اینگونه سفرها مورد نیاز است.

این نوع فعالیت چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ روانی چالش برانگیز است و البته برای انجام این فعالیت باید شرایط فیزیکی خوبی داشت و توانایی پیاده روی حداقل 7 ساعته به مدت چند روز را داشته باشید.

 

تجهیزات طبیعت گردی

فواید طبیعت گردی و سفر در طبیعت برای سلامتی چیست؟

همانطور که گفته شد این دو فعالیت برای تفریح و سرگرمی انجام میشود که میتواند به طور ویژه سلامت بدن و سلامت روان را بهبود ببخشد.در پایین چند مورد از فواید این دو فعالیت بدنی را بررسی میکنیم:

 

1.ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و فشار خون را بهبود میبخشد.

هردو فعالیت برای سلامتی فوق العاده موثر هستند. یکی از مطالعاتی که در این مورد انجام شده نشان میدهد که حداقل یک ساعت پیاده روی در طول روز در 5 روز از هفته ریسک سکته مغزی را کاهش میدهد.همینطور به طور کلی عملکرد قلب و فشار خون را بهبود میبخشد. و احتمال سکته را کاهش میدهد. و همینطور کمک میکند که پمپاژ خون به خوبی انجام شود.

 

2.تناسب اندام بهتر

این فعالیت ها اثر فوق العاده ای بر عضلات دارد. و میتواند قدرت عضلات مختلفی مثل ران ، قسمت پایینی پا ، عضلات لگن و پشت ران را تقویت میکند. همینطور استقامت را بهبود میبخشد. هر دو فعالیت سفر و گردش در طبیعت ، تمرینات طاقت فرسایی هستند که تراکم استخوانی را افزایش داده همینطور سفر در طبیعت به علت حمل کوله های سنگین در هنگام پیاده روی ها عضلات ناحیه مرکزی نیز تقویت میشوند. هرچه فعالیت شما بیشتر باشد قطعا قدرت و تناسب اندام کلی بهتر میشود.

 

3.بهبود سلامت روان

فعالیت هایی که در فضای باز انجام میشوند مثل سفر و گردش در طبیعت به شما کمک میکند که فشار و استرس روزانه را از خود دور کنید.اگر خود را در فضای بسته ای مثل خانه و محل کار حبس کنید و فقط بین این دو محل رفت وآمد داشته باشید استرس ، افسردگی ، اضطراب در شما بوجود می آید. قدم گذاشتن در مسیر به شما کمک میکند که این مشکلات را از ذهن خود دور کنید. جهان اطراف شما راه های زیادی برای جلب توجه شما دارد. که همین مساله باعث ایجاد استرس میشود.

 

4.سوزاندن کالری

آیا به دنبال کاهش وزن هستید؟ یا بالا بردن تراکم عضله؟گردش در طبیعت بین 440 تا 550 کالری در ساعت میسوزاند ، تصور کنید که در طول یک شب پیاده روی یا یک سفر یک هفته ای چه مقدار کالری سوزانده میشود. که همانطور که میدانید سوختن کالری منجر به کاهش وزن و افزایش تراکم عضله میشود.

 

5.شما را خلاق میکند.

در مورد تمامی فواید این دو نوع تمرین صحبت کردیم و فواید آنها را بر سلامت روان و سلامت جسم گفتیم. وقت گذرانی در طبیعت عمینطور میتواند ذهن شما را خلاق تر کند به این دلیل که گذراندن وقت در طبیعت دریافت ویتامین د را بهبود میبخشد که مستقیما روی فعالیت مغز اثر میگذارد. ویتامین د که به عنوان ویتامین نور خورشید هم شناخته میشود که منجر به افزایش ظرفیت توجه شده و توانایی تمرکز کردن را بهبود میبخشد. که به کمک آن میتوان توانایی رفع مشکلات را بهبود ببخشید.ویتامین دی همینطور برای سالم نگه داشتن استخوان ها و دندان ها بسیار مناسب است و سیستم ایمنی را قوی تر کرده و سلامت قلب و عروق را تضمین میکند.

 

تندرستی و طبیعت گردی

راهنمایی برای افراد تازه کار در طبیعت گردی ها: از کجا باید شروع کرد؟

  • با طبیعت گردی های یک روزه شروع کنید.یک بعد از ظهر را با گردش در پارک محله خود شروع کنید یا تا نزدیک ترین جنگل رانندگی کنید و یک بعد از ظهر را در آنجا پیاده روی کنید. این تمرین را به یکی از فعالیت های روزانه خود تبدیل کنید و هربار مسافت طی شده و میزان پیاده روی خود را افزایش دهید.
  • به یک گروه طبیعت گرد بپیوندید. تنهایی پیاده روی کردن در طبیعت میتواند الهام بخش و لذت بخش باشد اما انگیزه کمی برای ادامه دادن به شما میدهد خصوصا اگه مسافت وزمان پیاده روی زیاد باشد.اما با پیوستن به گروه های طبیعت گرد شما افرادی را ملاقات میکنید که از نظر طرز فکر تقریبا با شما هم نظر هستند و با شما پیاده روی کرده و شمارا ترغیب میکنند که به طبیعت گردی ادامه دهید.
  • پیاده روی های شبانه انجام دهید.به همراه یکی از دوستانتان به یک پیاده روی شبانه بروید و چادر و کیسه خواب همراه خود ببرید. شریاط بدنی خود با یک پیاده روی 5 ساعته بسنجید و اگر آماده بودید خود را برای سفر در طبیعت آماده کنید.
  • چکمه های پیاده روی مناسبی تهیه کنید تا هنگام پیاده روی های طولانی شمارا اذیت نکند. یک چادر در دستری و یک کیسه خواب گرم نیز مورد نیاز است. کفش های طبیعت گردی شما باید ضد آب باشند ، کفی راحتی داشته باشند و به خوبی از چ پا محافظت کنند. و البته فراموش نشود قبل از یک پیاده روی طولانی آنها را بپوشید.

 

وقتی طبیعت گردی های شبانه انجام دادید و اصول ضروری برای یک پیاده روی را یادگرفتید میتوانید سفر های در طبیعت را نیز تجربه کنید.

 

لیست تجهیزات مورد نیاز

تجهیزات مناسب از ضروریات برای طبیعت گردی و سفر در طبیعت است. تجهیزات با کیفیت به شما کمک میکند که از تمرین خود لذت ببرید و البته در هنگام سفر یا طبیعت گردی ایمن باشید.

  • چکمه های پیاده روی: برای یک پیاده روی کوتاه ، کفش های راحت معمولی هم میتواند مناسب باشد اما برای یک پیاده روی شبانه داشتن چکمه پیاده روی ضروری است. برای سفر های در طبیعت باید چکمه ای را انتخاب کنید که در حین استفاده از مچ های شما نیز حفاظت کند.
  • کوله پشتی: برای یک پیاده روی یک روزه که بطری آب یا کمل بک همراه خود داشته باشد. برای پیاده روی های طولانی تر و سفر که نیاز به حمل غذا و تجهیزات خواب است کوله 50_60 لیتری میتواند مناسب باشد و البته مطمئن شوید که بند کمری داشته و بندهای آن قابل رگلاژ باشند.
  • چادر: باید مدت زمان سفر خود را محاسبه کنید و براساس آن چادر انتخاب کنید، اگر در طول ماهای گرم سال هم سفر میکنید یک چادر سه فصل میتواند بسیار مناسب باشد و البته اگر قصد دارید در فصل زمستان سفر کنید باید چادری را انتخاب کنید که محافظ داشته و در هنگام باد ، باران و برف بتواند دوام بیاورد.
  • کیسه خواب: زمانی که کیسه خواب میخرید باید به دمایی که مواد سازنده کیسه تولید میکند دقت کنید. سه مدل کیسه خواب در این رابطه وجود دارد راحت ، محدود و ویژه . نمونه راحت کیسه ای است که یک خانوم به راحتی میتواند در آن استراحت کند ، نمونه محدود آن را یک مرد به راحتی میتواند در آن استراحت کند.و البته نمونه ویژه برای دماهای خیلی پایین هست که یک خانوم برای شش ساعت بدون ریسک یخ زدگی میتواند در آن بخوابد.
  • قطب نما ، نقشه ، دستگاه GPS: قبل از آن که به طبیعت گردی بروید مطمئن شوید که نقشه با جزئیات دارید و برای سفرهای در طبیعت قطب نما و GPS نیز مناسب تر است.و البته مطمئن شوید که به خوبی بلدید از آن ها استفاده کنید.

سفر در طبیعت با تجهیزات

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
Call Now Buttonپشتیبانی واتس اپ
0