ads
رگنا

فروشگاه تجهیزات ورزشی رگنا

0

سبد خرید شما خالی است.

محل کار ارگونومیک

دسته بندی :مقالات آموزشی 24 مرداد 1400

7 چیزی در محل کار برای ارگونومیک مناسب نیاز دارید.

در این مقاله می خوانید:

1- یک صندلی راحت که ستون فقرات شما هنگام نشستن روی آن راحت است .

2- میز تحریر در ارتفاع مناسب برای استفاده از صفحه کلید

3- صفحه کلید خارجی و ارگونومیک

4- موس مناسب دست شما

5- صفحه نمایش در ارتفاع راحت

6- نور پردازی خوب

7-هر چیزی که به شما کمک می کند استرس را هنگام کار کاهش دهید

پس از سالها پشت  میز کار کردن ، من دردهای ناشی از داشتن یک محیط کار نامناسب را تجربه می کنم

صندلی سفت ، میز تحریری که برای قد من خیلی بلند است و صفحه کلید نامناسب  لپ تاپ همگی باعث درد در ناحیه گردن (و شانه ها ، پشت و دیگر نقاط)  شده اند.پس از صحبت با متخصصان ارگونومی ، متوجه شدم که یک محیط کاری ارگونومیک – جایی که بدن شما را در حالت راحت نگه می دارد – می تواند خطر ناراحتی یا درد ناشی از این عوامل استرس زا ،را برای بدن ما کاهش دهد.

این بدان معناست که: گردن شما به عقب یا پایین خم نشده یا در وضعیت نامناسب نباشد ، بازوهای شما به طرف بدن بلند نشده یا کشیده نشده  باشد ، مچ دستان شما به سمت بالا یا پهلو نباشند و ستون فقرات شما نیز خم نباشد. یک محیط کاری ارگونومیک به شما کمک می کند تا حتی در مدت زمان طولانی در کنار کامپیوتر راحت بنشینید. (اما هنوز باید به یاد داشته باشید که استراحت کرده و هر ساعت حرکت کنید.)در اینجا نحوه ایجاد یک فضای کاری مناسب و مطابق با توصیه های متخصصان ارگونومی و آنچه طی سالها آزمایش مبلمان و وسایل اداری یافته ایم ، آمده است.

1-یک صندلی راحت که ستون فقرات شما در حالت راحت باشد

پشت میز خود بنشینید. آیا پشت خود را به پشتی فشار داده اید ، آیا احساس می کنید که قسمت پایین و وسط کمر شما راحت نیستند  یا بین ستون فقرات و صندلی شما فاصله وجود دارد؟ بهترین صندلی های اداری منحنی S طبیعی پشت شما را پشتیبانی می کنند. صندلی هایی که طراحی ضعیفی دارند بیشتر شبیه این است که روی یک چوب یا پشت دیوار سخت بنشینید.

آلن هج ، پروفسور ارگونومی دانشگاه کرنل به ما گفت اگر کمرتان روی صندلی که نشسته اید راحت نیست شما نیاز به صندلی راحت تری دارید. اگر روزانه ساعاتی را پشت میز خود می گذرانید ، ارزش سرمایه گذاری روی یک صندلی اداری عالی را دارد که از کمر خودحفاظت  می کند. با بالشتکی بسیار راحت کمری که قابل تنظیم با شد.

اگر نمی خواهید در حال حاضر روی صندلی اداری جدید سرمایه گذاری کنید ، یک بالش کمری و یک صندلی حتی صندلی خیلی ساده و بدون روکش را  می توانید به چیزی تبدیل کنید که می توانید چند ساعت روی آن راحت بنشینید.به یک بالش کمری مخصوصاً برای این که صندلی شما بهتر جا بیفتد ، مفید است ، که شما را ترغیب می کند به جای خم شدن به جلو یا نشستن در لبه صندلی (بد) ، درست بنشینید و پشت خود را به پشتی (خوب) قرار دهید.

در نظر داشته باشید که با کار طولانی مدت و نشستن های متوالی عضلات کمری و پشتی شما دچار سختی و گرفتگی می شود و به کمک ماساژ و ابزراهای رهایی گرفتگی مانند فوم رولر می توان شرایط را بهبود بخشید.

2- میز تحریر در ارتفاع مناسب برای استفاده از صفحه کلید

یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع می تواند به شما کمک کند صفحه کلید و مانیتور خود را در راحت ترین ارتفاع ، نشسته یا ایستاده قرار دهیددر حالت ایده آل ، وقتی در حال تایپ کردن  از طریق صفحه کلید روی میز خود هستید ، بازوها و مچ دست شما  به راحتی قرار می گیرند.

به موازات زمین  به بازوان خود زاویه دهید تا فشار را کاهش دهید. با این حال ، میزهای معمولی بین 28 تا 30 اینچ ارتفاع دارند – برای افرادی که حدود 5 فوت 10 اینچ یا بیشتر هستند مناسب است ، اما برای (افراد معمولی) ایده آل نیست تا بازوهای خود را موازی با زمین نگه دارند.

برای این کار چند راه حل وجود دارد. برای پایین آوردن صفحه کلید ، می توانید یک سینی صفحه کلید را در زیر میز خود نصب کنید ، یا صندلی خود را بالاتر ببرید تا مچ دست شما بالای صفحه کلید قرار گیرد. اگر صندلی خود را بالا می آورید ، مطمئن شوید که هنوز می توانید پاهای خود را صاف روی زمین نگه دارید. در غیر این صورت ، برای تکیه دادن مناسب پاهای خود به یک زیرپایی احتیاج دارید.

از آنجا که بسیاری از قطعات متحرک وجود دارد ، گرفتن یک تنظیم ارگونومیک درست کار دشواری است! وب ارگونومی دانشگاه کرنل می گوید که  درست کردن یک محل کار (از جمله میز ، صندلی و مانیتور) در ارتفاع مطلوب برای هر پنج وظیفه اصلی اداری (تایپ ، موس ، نوشتن ، خواندن اسناد و مشاهده صفحه نمایش شما همه به ارتفاع متفاوتی نیاز دارد) به میز ایستاده با ارتفاع قابل تنظیم بهترین تناسب را به شما ارائه می دهد زیرا می توانید ارتفاع میز را با افزایش نیم اینچی بالا یا پایین بیاورید و می توانید به راحتی در طول روز بین فواصل منظم بین نشستن و ایستادن جابجا شوید.

3- صفحه کلید رو به خارج و ارگونومیک

صفحه کلیدی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند موس خود را نزدیک صفحه کلید خود نگه دارید.

در اینجا یک تمرین دیگر وجود دارد: دستان خود را روی صفحه کلید خود قرار دهید طوری که انگار می خواهید تایپ کنید. حالا دستان خود را از هم دور کنید تا کنار شما باشند ، به اندازه عرض شانه ها. شما  باید احساس آرامش داشته باشید و استرس کمتری روی شانه های شما باشد. متأسفانه اکثر صفحه کلیدها برای این موقعیت طراحی نشده اند و در عوض دستان خود را به سمت داخل مجبور می کنند تا شانه های شما قوز کرده باشد.

صفحه کلید ارگونومیک قابل تنظیم ، مانند ، یک صفحه کلید کاملاً تقسیم شده است. به شما این امکان را می دهد که هر نیمی از صفحه کلید را طوری خالی کنید که دستان شما به اندازه عرض شانه ها از هم فاصله داشته باشند و شانه های شما آرام باشندبرای تایپ کردن روی صفحه کلید تقسیم شده یک منحنی یادگیری قوی وجود دارد ، بنابراین می توانید یک صفحه کلید را  تا حدی تقسیم کنید ، صفحه کلیدهای بدون صفحه شماره (که به آن “صفحه کلید بدون کلید” نیز می گویند) موس را به شما نزدیک می کند و استرس کشیدن مکرر بازو را کاهش می دهد. همچنین ، یک صفحه کلید ارگونومیک صفحه کلیدی است که یا دارای مشخصات پایین و صاف است یا به جلو متمایل می شود (کلیدهای فاصله بالاتر از ردیف بالای کلیدها) ، تا مچ دست شما در حالت عادی نگه داشته شود.

4- موس مناسب برای دست شما

یک موس مناسب برای دستان شما یک ماوسی است  که برای استفاده  کردن راحت است ، استفاده از حرکات مکرر روی صفحه لمسی لپ تاپ یا ماوس معمولی می تواند ماهیچه های انگشتان و مچ دست شما را تحت فشار قرار دهد ، همانطور که تایپ مکرر باعث خستگی یا درد می شود. ، اکثر مردم باید به دنبال موسی  باشند که در دست گرفتن  آن راحت باشداگر استفاده از ماوس باعث ایجاد درد یا خستگی در مچ دست می شود ، نوع دیگری را در نظر بگیرید ، دستگاهی که حرکت مچ دست را کاهش می دهد ، می تواند مفید باشد زیرا دست شما را در حالت طبیعی  نگه می دارد.

5- صفحه نمایش در ارتفاع راحت

از بازوی مانیتور یا پایه لپ تاپ استفاده کنید تا ارتفاع صفحه نمایش خود را در موقعیت راحت و ارگونومیک  قرار دهید.برای محافظت از چشمان خود در برابر فشار و خستگی ، مطمئن شوید که بدون نیاز به خم شدن گردن ، آنچه را که روی صفحه مانیتور یا لپ تاپ شما قرار دارد می بینید. صفحه نمایش خود را طوری قرار دهید که سطح چشم شما در حدود 2 تا 3 اینچ بالای صفحه باشد.می توانید لپ تاپ یا مانیتور خود را در صورت لزوم با هر چیزی که مسطح و گسترده است ، مانند یک دسته کتاب ، بالا بیاورید

6- نور پردازی خوب

نورپردازی روی میز کار به چشمان شما کمک می کند تا تمرکز کرده و نور را در محیط کار خود متعادل کنید

کارشناسان ارگونومی نور مناسب را برای کاهش فشار چشم و جلوگیری از خم شدن گردن در زاویه غیر طبیعی توصیه می کنند. فراوانی نور طبیعی در محیط کار شما ایده آل است زیرا می تواند حس انرژی خود را در عین کاهش فشار چشم افزایش دهد-نور روز و دسترسی به چشم به چشم های شما فرصت می دهد تا از استرس و خستگی ناشی از خیره شدن به مانیتور به طور کامل رهایی یابند.

اگر در دفترکار یا خانه خود پنجره ندارید ، یا در روزهای ابری کار می کنید ، از روشنایی بالای سر با نورپردازی غیر طبیعی استفاده کنید تا بهترین تعادل روشنایی برای تمرکز شما کمک کند.

 

7- هر چیزی که به شما کمک می کند استرس را هنگام کار کاهش دهید.

مواردی را به فضای کار خود اضافه کنید که به آرامش شما کمک کند.هر نوع استرس یا اضطراب می تواند باعث تنش ماهیچه ها شود ، که کار را دشوارتر می کند و به نوبه خود می تواند استرس بیشتری را ایجاد کند. بنابراین مواردی را در فضای کار خود قرار دهید که به آرامش شما کمک کند. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1- هدفون های حذف کننده سر و صدا ، برای از بین بردن صداهای مزاحم.

2- یک گیاه آپارتمانی ، برای لمس طبیعت به میز کار شما.

3- پخش کننده اسانس ، برای ایجاد بوی کمی در فضای شما و احساس آرامش یا هوشیاری بیشتری داشته با شید

مهمتر از همه ، شما باید تنظیمات را با طوری انجام دهید که راحت باشید . سعی کنید مانیتور خود را بالا یا پایین بیاورید ، صندلی خود را تنظیم کنید یا بین نشستن و ایستادن متناوب عمل کنید. سپس احساس بدن خود را بعد از 30 دقیقه یا بیشتر بررسی کنید و تنظیم دقیق را ادامه دهید تا زمانی که به سطح مناسب در فضای کار خود برسید .

فروشگاه رگنا امید وار است با ارائه این مطالب کمکی در فرآیند ارتقا دانش عمومی جامعه و سلامتی افراد داشته باشد

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: